Sms vid störning eller kris

Karlshamns kommuninvånare kan få sms-meddelanden vid störningar i kommunens dagliga drift eller vid kritiska avbrott eller händelser. Kommunen kan snabbt informera boenden inom ett avgränsat geografiskt område vid planerade eller oplanerade störningar som påverkar vardagslivet, exempelvis vattenförsörjning eller otjänligt vatten. Alla invånare kan också snabbt informeras vid allvarligare händelser.

Karlshamns kommun samarbetar med leverantören Blue Idea som dagligen hämtar information om privata öppna mobilabonnemang från Sveriges alla mobiloperatörer. Tjänsten används för att sprida samhällsinformation och utnyttjas aldrig i försäljnings- eller marknadsföringssyfte.

Sms-systemet gör det möjligt för kommunen att följa upp vilka som nåtts och tagit del av informationen, vilket är värdefullt vid allvarligare händelser. 

Skyddat nummer eller kontantkort måste registreras 

Har du skyddat nummer eller oregistrerat kontantkort; äger du fritidshus eller har du en kommersiell fastighet i kommunen; vill du få information om driftstörningar hos en äldre anhörig eller en obemannad anläggning? Registrera dig för sms-utskick. För komma med i utskicket måste du registrera det mobilnummer som du vill att vi ska skicka sms till och den adress som du vill få meddelande om. Klicka på knappen "Registrera" längre ner på sidan.

Om du inte vill få sms

Om du av någon anledning inte vill ha viktig samhällsinformation via sms till något av dina abonnemang, som exempelvis ditt barns mobilnummer så kan du avregistrera dessa själv. Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan. Observera att e-postadress inte behöver anges.

  • Publicerat: 2016-06-30 av annette.sandberg@karlshamn.se
  • Etiketter: sms,kris,störning
Webbredaktörsinloggning

| Glömt lösenord?